Promenade parisienne - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Janneke Sneller - WaarBenJij.nu Promenade parisienne - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Janneke Sneller - WaarBenJij.nu

Promenade parisienne

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

26 Oktober 2012 | Frankrijk, Straatsburg

On était une quinzaine de personnes à suivre un guide à travers le quartier des intellectuels des années 60, à Paris: rive gauche. Point de rassemblement était l'Eglise St. Sulpice (pensez: Dan Brown, Da Vinci Code).
Après avoir payé on pouvait le suivre. Moi, je l'ai suivi alors que Rolf était à son rendez-vous. Je dois dire que je me suis régalée pendant ces deux heures, tant d'informations historiques, actuelles, personnelles et sensationnelles. Sur Jean Paul Sartre, Picasso, Dominique Strauss-Kahn, Mitterrand, Hemingway, Oscar Wilde et j'en oublie...
Il n'y a qu'une chose que je dois avouer: c'était en anglais.

PS Le musée Marmottan Monet (dans le XVIme arrondissement) que j'ai visité après, est très recommandable aussi.

• 26 Oktober 2012 - 12:08

Arrijette Van Boxtel:

Janneke! Ik word geheel jaloers op je. Lekker door Parijs struinen museum in, kerk uit enz.
    Rolf heeft een rendez-vous,avec une dame blonde?? Spannend hoor! Wat was er voor sensationeels te vertellen over de rive-gauche, dat zal wel nietmis geweest zijn, ik wed dat de gids geen totaaloverzicht heeft gegeven en aan de pikanterieën nauwelijks is toegekomen, want dan zou je een rondleiding van daaaaaagen moeten hebben, denk je ook niet?
    Maar ik ben gisteren naar het Singermuseum geweest voor Rodins erotische schetsen. Na twee zalen kon ik geen blote vrouw meer zien en toen moest ik er nog twee of drie. Die man had een obsessie:geen enkele vrouw heeft haar ogen open, ze zijn allemaal niemand, of alleen maar lijf. In de laatste zaal heeft t Singer naakten uit eigen bezit opgehangen. Er zijn vier tekeningen van Aad Veldhoen bij waaronder een klein, rond werkje. En staan alleen maar twee hoofden op van mensen die aan t vrijen zijn, niks lijf en geslachtsdelen, maar de expressie is prachtig, en dat laatste geldt ook voor zij andere werk. Mooooi!